Disneyland!

i går morse kom vi hem från bil resan till och från Disneyland Paris.


Resan hade både sina bra och dåliga öggonblick men för allas skull så skippar vi dem dåliga.

Andra dagen som vi var på disneyland så var vi i den ny öppnade parken där jag inte varit förut.
Gissa om det var kul!?

De fanns ett hotel mitt i parken där fönster öppnades i bland och man hörde folk skrika.
Inte så farlig tänker jag då alla skriker även fast det inte är läskigt,

Så vi ställer oss i kön och efter 20 minuter så är vi inne i ett rum där en man berättar att för många år sedan var de ett blixoväder över hotelet och hissarna började spöka med andar ombord.
De lät inte så läskigt så vi fortsatte fram och satte oss i hissen, med bara midjebälte och förtrångt för att hålla i sig så åkte vi några våningar upp.

Sista våningen så var de en spegel som visade oss själva i hissen, efter en blixt ser vi ut som andar och ett öggonblick senare försvinner hissen i spegelbilden. Mitt hjärta stannade och sedan var man uppe från sättet.

För att ni ska förstå hur äcklig denna bana var, så tänk er frittfall, med bara midje bälte och ner i samma fart tre fyra gånger!

Fy fan säger jag bara.
Men vad gjorde man efter allt skrikande? Jo vi åkte en gång till!





Men det fanns en bergodalbana som pappa har berättat om som jag bara har längtat efter.

Rock and Rollercoster! ft. Aerosmith.

ett stort svart rum med blinkande neon lampor och dånande musik från aerosmit i öronen medans du kastas upp i looper och runt i spiraler, Wow säger jag bara jag älskade den, sammanlagt åkte vi den 5 eller 6 gånger och lika kul varje gång!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0