Sverige för snällt?

Vi alla har tankar om livet ibland, en del ofta och en del väldigt sällan.

Jag hade det jätte ofta förut,
Livet? vad är det egentligen?

Vi föds, vi lever, vi dör.

Jag vet inte längre svaret på vad livet är, men jag vet att vi ska leva det, pina oss igenom det, för mitt i allt kommer nått bra hända oss,
Kan va vid 13 års åldern, 35 eller kanske 65. Vad vet jag.

Det enda jag vet, är att man inte ska ge upp.
Om du tycker att du mår dåligt, din mamma och pappa kankse inte finns där så mycket för dej som du har hoppats, tänk då att det finns barn som har det mycket värre.
Jag ska inte ta upp samma exempel som alla andra gör, barnen som sväler, det är hemskt det med, men nu när vi pratar om familjer, om mamma och pappa så kan jag säger;om du tycker att du mår dåligt för att dom inte finns där för dej, tänk då på de föräldrar som säljer sina barn för att få pengar, medan deras lilla dotter blir sexslav till nån gammal gubbe, eller så kanske en liten pojke eller flicka ligger om kvällarna i sin säng och hoppas på att deras pappa inte vet att dom är där för han brukar sexuellt utnyttja dom på kvällarna.

Dessa barn är det synd om!

Jag har inte haft det bästa livet, men jag har definetift inte haft det sämsta.
Jag har  flyttat runt en massa, jag har suttit och tänk "Jaha om fyra timmer har jag inge tak under huvet"
Men nu så tänker  jag bara på att jag vill göra en skillnad, jag måste hjälpa de andra som har det sämre än mej.

Ett till stort problem;

Rasist.
Alla vet om hitler och hans jude utplåning.
Idag, så kan man gå på gatan och en utlänsk kommer och våldtar en svensk flicka för att hon inte är lika världig som han.
Eller en utlänsk kille gå på fest med sina kompisar, men då kommer tre sevnskar och hoppar på han tills han ligger medvetslös på marken, då sparkar dom hårdare, till och med kanske så hårt att han dör, och det enda svenskarna säger är att han inte hörde hemma här.

Jag har snackat mycket om det här, jag är livrädd,
Jag har länge trott att det snart kommer bli ett tredje världs krig, änså länge så värkar det luta åt det håller, polisen måste göra nått åt detta, det här är viktigt.

Vi har ett försnällt straff.
Vi hr ett fängelse nära oss, med mördare och våldtäcktsmän, och vad får dom göra? jo dom får åka hem på helgerna och gå ut på stan, och vad kan dom göra då? jo dom kan våldta och mörda igen.
Man får bättre utbildning i finkan än vad man får om man pluggar i skolan.

När jag inte hade nån stans att bo, så sa jag till pappa att jag skulle bli krimminel, för då skulle jag få bo i finkan, eller ungdomsvård, där jag får finare mat än i skolan, jag får en säng, en tv, jag får en fin utbildning, och jag får även sitta vid datan, ett specellt antal timmar om dagen.

Är inte detta lite för snällt?

Världen går i bitar;

Vi ligger risigt till, man kan knappt gå på stan nu utan att nått händer,
Engla cyklade hem första gången, hon hittades nergrävd och mördad.
en flicka gick och shopade med sin bästis i stan, hon fick se sin kompis bli våldtagen utan att kunna göra nå åt det.
Ricchardo (vet inet hur det stavas sorry) han var på väg bort från en fest, han blev ner slagen av 6 killar och nu sörger hans föräldrar nå grymt vid hans grav.

Jag grät kan jag ersänna när jag hörde om ricchardo målet, jag kännde att det var nog nu, killarnas advokat vet ni vad han sa? "Det var en olycka det var inte meningen att han skulle dö" ?! :o
Tre av killarna är fria idag, de andra tre är på 1 års ungdomsvård,

Hallå!? jag säger ju det sverige är för snälla, de dödade en oskyldig pojke och fick 1 år :o

Slutet;

Jag vill bara säga att jag är inte rasist, jag tycker att det både är svenskarnas och utlänningarnas fel att vårat samhäller är som det är!

Jag tycker att vi borde göra nå!

Vårat samhäller är helt sjukt!

Berätta vd ni tycker om vårat samhälle, håll inte tillbaka era tankar, för vi måste göra nå, och det är snart, annars kasnke tredje världs kriget kommer snart vem vet.

Kommentarer
Postat av: ..

Du kan ju börja själv genom att skippa vi o de genom att inte skriva svenskar och invandrare och istället skriva människor. För det är ju alla människor tillsamans som gör ett samhälle till vad det är och inte enskilda grupper inom det..

2008-07-06 @ 13:49:13
Postat av: RaggarDanne

precis Carro, skriv så man fattar, skriv "Neger" å "bättre folk" eller "svenskar" men jag tycker personligen att "bättre folk" låter bättre ;)



men det jag ville komma fram till var att folk som tror att man är rasist bara för att man använder ordet "invandrare" måste ha ngn stort fel i huvet!

2008-07-07 @ 21:58:40
URL: http://raggardanne.blogg.se/
Postat av: inlägg 1 + 3

och varför måste man använda ordet invandrare och svensk överhuvudtaget. Vad har det för betydelse?

2008-07-08 @ 01:09:24
Postat av: Inlägg 1 + 3

Ah asså du är ju rasistisk när du stämplar folk och placerar de i fack: "neger" "svensk. Om du inte skulle anse att dessa två är olika skulle du inte använda orden...



"Rasism är ett ord som beskriver uppdelningen av människor i ett rassystem där vissa raser är underställda andra."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rasism



nej jag är inte kommunist..

2008-07-08 @ 01:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0