Flytta från Sverige till England

Hej allesammans!
 
Dem senaste dagarna har jag haft fullt upp då det blev pang på med min flytt till England! 
 
Jag hittade nämligen en utbildning som jag tänkte börja på i london, men tänkte börja i januari. Det slutade med att jag sökte till kursen som börjar den 15 oktober istället. 
 
Utbildningen är en språkkurs från BlueBerry: http://www.blueberrysprak.nu/utlandsarbete/storbritannien/jobb.asp
 
Skolan heter Kaplan och där pluggar man engelska samtidigt som skolan hjälpter till att skriva CV och förbereder en inför arbetsintervjuer. Skolan sammarbetar sedan med olika service företag där man sedan får en praktik plats med en liten lön för att komma igång med vuxen livet i England. 
 
Kursen kostar 17'460 kr men är CSN täckande, så det går att få studelån och bidrag till den, vilket jag har ansökt om. 
 
Proccesen med ansökan är ganska lång och med många steg.
 
1, fyll i ansökan på Blueberrys hemsida
2, skicka in CV och två referens brev
3, skriv på avtalet
4, boka boende och sök studielån
5, bli intervjuad av skolan genom skype
6, få bekräftelse från skolan och CSN med ett ja eller ett nej.
 
Jag har skrivit på alla papper skickat in alla bilagor till CSN och ska nu på onsdag ha intervju med en från skolan som heter Rosie. 
 
Sen är det bara att vänta!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0