Dagens goda gärning!

"skrkande jävla katt"
Det var det sista jag han tänka innan jag ga upp ochb gav mig ut i hallen.
Där står katten och anfaller en stor damtuss.
Dammtussen rör på sig :o

Det visade sig att det inte var en damtuss utan en lite gullig  fågel som flugit vilse.
Fort som satan tar jag fågeln från katten i ena handen, katten i andra och slänger in katten på toan ochsätter mig i sängen med fågeln och ringer pappa.

Enligt honom skulle jag ta en handduk och lägga på balkongen och sen ta vatten och bröd och lägga ut så han kunde se om den var skadad när hankom hem, ifal den inte kunde flyga längre.
Men det visa sig att den kunde flyga då den rymde från mig :p

I alla fall så tog jag ut min hand med fåheln i utan för balkongen, öppnade en ochfågeln flög iväg till närmaste träd.

Ingen störe skada skädd, men jag hoppas inga fler fåglar flyger fel, nästa kanske inte har lika tur




En liten blåmes, och då menar jag liten, den måste nyss ha lärt sig flyga, så jag hoppas verkligen den hittar hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0