'Salem's Lot (2004)

Det tog mig två dagar att se denna film, för den är på tok för lång, 3 timmar är den. Jag såg den första gången för fem år sedan och har inte förens nu vågat kolla på den igen, och jag förstår varför. Att låta en mörkrädd 11 åring se en film som denna är inte smart.
Jag är fortfarande mörkrädd och jag tycker faktiskt den är lite läskig.
Gillar man vampyr filmer och har tålamod för att sitta i 3 timmar och kolla på en film så ska man definetivt se denna.
Himmla bra är den även om den är lång.

Författaren Ben Mears (Rob Lowe) åtevänder till Jerusalem's Lot, staden där han växte upp. Han och några vänner lekte Bloody Pirate i huset på kullen, Lilla Ben gick in och såg tre döda människor och enda sen den dagen har han velat återvända för att få reda på vad som egentligen hände i detta hus. Idag sägs detta hus vara hemsökt och alla i staden är rädda för att ta sig upp på kullen. Ben försöker på alla olika vis få chansen att åka upp till huset men ingen låter honom och allt konstigare saker börjar då hända i staden. 
Mindre folk kommer ut på dagarna, människor dör av en konstig smitta, andra ser döda människor.
Efter mycket tänkande börjar pusselbitarna falla på plats, det är Vampyrer i staden, nu är det upp till Ben, Prästen Donald (James Cromwell), Docktorn James (Robert Mammone) och tonåringen Mark (Dan Byrd) att stoppa dessa vampyrer var av två av dem är Marks bästa vänner. 
Kommer killarna klara av att döda vampyrerna även om de är deras bästa vän eller älskade?


'Salems lot trailer: (klicka på bilden)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0