9 September 2001

Detta datum kommer finnas i allas liv,
oavsätt om vi vill eller inte.
Om vi bryr oss eller ej.
Så finns det där.


De har gjorts en film nu, 2009 där familjer som miste en vän, eller famijemedlem kommer fram och pratar om sorgen och de sista satalen som den person som satt fast i någon av tornen ringde.
De ord, denna älskade person valde till sina sista.
En del får inte ens prata direkt med personen de valt att ringa, utan spelar in ett medelande på telefonsvararen.

-Jag vill bara att du ska veta hur mycket jag älskar dig, gumman. Jag sitter fast i tornet och det kommer massa svart rök, jag såg en man hoppa från kanske 19 våningen. Men jag älskar dej mest av allt i världen glöm inte det.
Detta sa en kvinna, kanske inte exakt dessa ord då det är svårt att höra, men liknande.
Detta var kvinnans sista samtal riktat mot sin man, mamma, pappa, dotter, son, bästa vännen. Det vet vi inte riktigt.

Jag grät, men jag är kännslig, men jag har bara sätt några minuter men jag gråter ändå.
Det är så hemskt de dem säger,

Om du vill se filmen så finns den på denna länk.

9/11 Phone Calls From The Towers


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0