Idag började skolan -.-'

Idag började skolan, kanske inte det roligaste, men jag fick i alla fall komma bort hem i från.

Jag är genom förkyld och jag kan inte prata normalt, och självklart så var det då idag som alla passade på att prata med mej.

Först kom det typ tre stycken och frågade mej vad klockan var, sen när jag skulle ladda mobilen så små pratade hon i kassan med mej, och när jag väntade på Elise så stannade bussen och buss chauffören klev ut och pratade med mej.

När vi väl var i skolan så skulle två klasser, 9:2 och 9:4 klämma in sej i våran lilla arena, utan luft och utan fläktar. Där inne fick vi bara lite information om Falun som vi då ska åka till på måndag.


När jag väl skulle åka hem, hur rök sugen som hälst, så fick jag ju sällskap med Elise och Lina, jag röker inte när dom är med så då var det bara att bita sej i läppen och hålla sej.

Men i alla fall så gick inte bussarna som jag ville så jag fick lov att åka värsta omvägen.

Vi slutade vid klockan 13:00 och först fick jag ta 514 till kista centrum där jag fick byta till 178 till Danderyd och där fick jag ta 629 till Åkersberga.

När jag satte mej på 629 så fick jag en sprängande huvudvärk och ville bara sova, jag satte på lite musik och det blev genast lite bättre, men när jag kom till Täby så såg jag att hela busshållplatsen var full med unga tonåringar, 13-14 år kanske, och alla gick på bussen jag var på och skrek och höll på så huvudvärken kom ju tillbaka och ont gjorde det.

Jag var hemma vid halv fyra, så ha åkt buss i 2, 5 timme så gick mitt tålamod till botten.


Jennifer är den anledningen till att vi inte har en större lägenhet för om hon kunde flytta lite längre från skolan så kunde kön för vårat lägenhets sökande gå snabbare. Men nej hon vill bo närmare skolan, även fast det tar max 5 minuter för henne att gå till skolan. Men vet ni vad? Hon åker buss till skolan en buss station!


Jag slutar denna termin vid 14:00 och 15:15 alla dagar förutom fredag då vi slutar 13:30 tror jag, detta betyder att jag kommer vara hemma vid 17-18 varje dag!

Jag orkar inte med det, jag menar man är ju glad att man slutar tidigt så man kan åka hem och ta det lugnt, men nej det kan inte jag tack vare vem? Jo Jenny.

Gah, aja skit samma, jag får väl försöka överleva. Men jag vet inte om jag kommer kunna det men försöka går ju.


Pappa är med jobbet nånstans långt borta, kommer inte ihåg vart, men långt bort var det i all fall. Hur ska jag klara mej i hela två dagar utan pappa?

Jag venne, men som tur är så är det inte skola i morgon, men på onsdag ska jag vara i skolan 9:00  för då har jag utvecklings samtal med min nya läskiga lärare Tord.

Aja skit samma


Ha det bättre än jag.

xXx
// Carry


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0