SPOILER ALERT! Fifty shades of Grey

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Det stora hela är att boken borde ha en varningstext! Jag har köpt en ungdomsbok för ett tag sen med en varningstexten " not sutible for younger readers" den är liten men den finns i alla fall där. Den boken har nån enstaka sex scen och nått grovt mord men annars är den som vilken vampyr bok som helst.

Fifty shades of Grey där emot är den hemskaste mest störda bok jag läst i mitt liv. jag vet inte om det är konstigast att förstå sig på att en har suttit och kommit på storyn eller att den är den snabbaste sålda boken sen harry potter och att alla pratar om den, och det jag hör är bara possitiva saker. Ja det är mycket sex i den och nej jag har inget emot BDSM till en viss del. Ja det kan väl vara sexigt att ha sex med handlklovar men tortyren? Nej inte riktigt nånting jag blir het på.

Till och från är boken bra, det är ibland en vanlig romantisk drama mellan Ana som aldrig haft ett förhållande till Grey som försöker vara rosor och choklad killen. Men emellan det så är det sex med mens och piskor och bestraffningar. Vilket jag inte gillar....

Men det värsta i hela boken var i sista kapitlett, det var ett litet stycke som fick mig att slänga iväg boken och inte vilja läsa den något mer;

"Count, Anastasia!" he commands.
"One!" I shout at him, and the pain pulses and echoes along the line of the belt."

Hemskt enligt mig.

Jag har beställt dem andra böckerna som ett hopp om att dem blir ljusare. att en man som Grey hittar en bättre liv med kärlek och utan bestraffningar med bälten...

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0