Dagbok 14 Oktober

 
Jag har nu träffat min värdfamilj och mamman är verkligen super trevlig och öppen. Hon berättade lite om hennes döttrar och att det är fyra andra som bor hos henne:
 
1 kille från Tysklan, eller var det Turkiet?
2 Tjejer från Brazilien, som går i samma skola som mig
1 kille från Irland
 
Killen från irland heter Sean och är 28 år. Jag följde med honom ut idag och fixade ett Oyster Card och tittade lite på området. Visar sig att Green Wood centrum har både primark och KFC....måste hålla mig borta från dem :o
 
Sean och jag pratade mycket om skillnader och likheter mellan Sverige, Irland och England och det jag personligen kom fram till var att jag måste träna på att prata engelska och att lyssna ordentligt då England har så många olika dialekter. Men det går bra i alla fall, jag menar det är väl en vane sak?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0