Patetiska Partier!

I några dagar nu så har jag funderat på att skriva om valet, men har inte riktigt orkat, men efter att min syster Sandra skrev om de på sin blogg och så måste jag nu också göra det känner jag.

Vilka, mer än jag är så jävla trött som har med valet att göra?

Alla jävla skylltar partierna sätter upp med massa propaganda. Dem klarar av att skräpa ner som fan och sätta upp skyltar i en hel kommun, men kommer dem och plockar ner dem efter valet? Nej, de gör ungdomarna, dem kommer och sliter ner skiten och så ligger de på gatan, de regnar och dem smulas söndar och skräpar ner med en jävla massa gega bara.

Posten då?
Dem flesta gillar ju inte att få reklam, men jag förstår att partierna vill göra lite reklam för sig själva och vad de står för, men hemma hos oss så har vi ju inte bara fått en lapp av varje parti, nej utan typ 4-5 stycken, sammanlagt har vi fått närmare 20-25 lappar, Lite tröttsamt.

Helt ärligt tycker jag vi ska lägga ner riksdagen, typ ha kungen som bestämmer eller ja sitter högst och så kan vi ha direkta val med posten. Typ om skatten är en fråga så får alla över 18 ett brev hem där de står något med "Vad tycker du om skatten?" Så får man kryssa eller skriva i om den är för hög, för låg eller bra som den är så får man med ett kuvert med adress klart på och så skickar man in de, så himmla simpelt.

Jag menar nu kanske man ändå inte håller med nå parti och de man håller med lite kanske man bara håller på till 40%. Dåligt tycker jag.

Så som jag ser de nu så kommer jag inte rösta om fyra år, jag kommer isolera mig och skita i allt som har med riksdagen att göra!

Kommentarer
Postat av: Silastine

Great website and thanks for sharing. If you ever need to exchange links please contact me.

2011-07-07 @ 12:20:08
URL: http://silastine.blogsmall.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0