Mitt Svenska tal som jag höll idag i skolan!

Sandra, du fyller nu 60 år och vi alla har samlats här för att fira din dag.
Dina vänner har känt dig
Din familj stöttat dig
Och din man älskat dig genom alla dessa år.

Enligt mig har åren gått förlångt.
Jag kommer så väl ihåg när Sandra och jag var små och satt inne på hennes rum och låtsades att vi hade en egen radiokanal, så när radion spelade Electric Banan Band så satt Sandra och jag och sjöng "Banankontakt".
Detta är någonting som jag aldrig skulle fått upplea och kunna skratta åt idag om min syster inte fanns där vid min sida. Hon är den mest kärleksfulla och underbara personen som jag fått äran att lära känna och dela mitt liv med.

Vi växte upp och du blev den smarta och jag den dumma för att jag lyssnade på dig
När Sandra och jag var tonåringar så hade vi en granne som alltid pysste våra cykeldäck.
En dag fick Sandra nog och hon skulle hämnas, men hon vågade inte riktigt. Så jag fick pysa grannes däck åt henne.
Sandra är den som alltid är hjärnan bakom våra fina överraskningar och dumma hyss så det kanske inte är så konstigt att hon gick ut både skolan och gymnasiet med många Mvg:n.

När du fyllde 30 år fick vi höra att du skulle gifta dig.
Dagen då Sandra gifte sig öste regnet ner ute. Men så som hon strålade den dagen i sin vackra vita klänning så kunde ingenting förstöra hennes dag, inte ens regnet.
Då var du vacker, smart och min alleles fantastiska syster.

Och här är vi nu idag och Sandra är lika vacker, smart och fantastisk som för 30 år sedan.
Jag vill bara säga till dig, Sandra, att jag har lärt mig mycket av dig genom åren, du har alltid varit min förebild och jag har alltid älskat dig lika mycket som nu.

Grattis på födelsedagen kära syster! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0