Vart går gränsen till homofobi?



Jag är hundra procent emot homofober, men vart går egentligen gränsen?

Är man homofob om man kallar straighta människor "jävla bög" ?
Är man homofob om man spottar på en tjej som håller en annan tjej i handen?
Är man homofob om man skriker hotande ord åt en människa som kysser en av samma kön?

Enligt mig är allt detta homofobi,
Men tydligen är dte många runt mig som inte tycker lika dant.

Som bara för en liten stund sen fick jag höra Javla bögar, menat som ett skämt, men blir det verkligen det när någon tar illa upp?

Jag tar illa upp.
Jag har sagt det till några i min familj, så jag tänker inte tjata om det här.

i alla fall så säger jag att vi alla är födda människor, oavsätt vilka vi älskar.
Vi har alla samma rättigheter och vi alla borde få gifta oss och skaffa barn vart vi än är i världen och vem vi än älskar.

Men sorligt nog är det inte så.

Tidigare i veckan fick jag höra från en tjej i min ålder att homosexuallitet inte är männskligt.
Att tända på samma kön är som att tända på att knulla en anka.

Det skrämmer mig hur folk fortfarande tänker.
Det skrämmer mig att jag lever i en värld som denna.

Helt ärligt så tror jag att jag skulle våga prata med om kärleken med dem jag gillat mer om samhället var mer öppet.

Vad kan vi egentligen göra för att få detta att ändra på sig?

Snälla hör upp, vi lever på 2000-talet inte 1800-talet
Homosexuallitet är inte en sjukdom, det är kärlek, det är mänskligt, det är en livsstil.




Kommentarer
Postat av: Me... :)

Grymt bra inlägg!!! ;) <3.. GO HBT!!!... mer prideliknande event på stan bland människor. Vad som spelar roll är om man älskar någon inte vilket kön den personen har!! ;)

2010-10-23 @ 21:05:23
URL: http://austur.blogg.se/
Postat av: Me... :)

Snygg design/header ;)... Alltid lika finna, och du är alltid lika grym på att göra dem!! ;) <3

2010-10-23 @ 21:07:18
URL: http://austur.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad kul. Jag har lagt till mig. La du till mig? =)

2010-10-24 @ 01:19:01
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0