Vart fan går gränsen för idiot?

Detta inlägg är om en av mina stora idoler, Michael J. Fox, ni som inte vet vem han är borde sätta sig ner och titta på Back to the future, 3 helt fantastiska filmer.

Anyway.

Jag håller på att läsa Michaels bok, always looking up. En bok som får mig till tårar, men ändå som får mig att må lite bättre. Detta kommer låta hemskt, men jag har inte det bästa livet, jag har inte någon tur som person. Men att läsa och höra Michaels ord om hans liv, vad han måste kämpa sig igenom varje dag. Han har det 100 gånger värre än jag, men han är ändå 1000 gånger mer optimistisk. Klarar han det, klarar jag det.

Ungefär i mitten av denna bok blev jag förbannad.

För att alla ska förstå detta så kan jag först berätta att Michael J. Fox har en sjukdom som heter Parkinsons, PD (Parkinson's Disease). Ingen PD patient är den andra lik, alla symptom är olika. En del kan inte prata, en del kan inte gå, en del ramlar för att de vinglr så mycket. Michael skakar. Inte darrar som en del gör när dem är nervösa utan nästan slår skakar. Sen tar han för mycket medesin, gungar han med hela kroppen. Och han har sagt själv att tar han ingen medecin kan han inte prata.

Det var detta som en man vid namn Rush Lambough sa att michael gjorde. Han sa att michael antingen fejkade att han har PD eller att han sket i att ta sin medecin för att symptomen skulle vara värre när han gjorde en reklam. Vem i helvete skulle skita i att ta sin medecin?

Fy fan vad arg jag blev när jag hörde att han sagt det, ännu argare blev jag när jag såg att han imiterade Michael i sin radioshow (titta nedan)



Vad ska man egentligen säga?

Michael tog det i alla fall som en vuxen och blev inte arg utan förklarade bara att Rush har fel.
(titta nedan)



Jag hoppas bara att Michael lyckas i sin forskning och hittar ett botemedel mot denna sjukdom.

Good Luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0