Äntligen har den kommit!

idag fick jag en av de tre böcker jag ville ha;) Bättre än ingen i alla fall :)

On The Edge av Richard Hammond och Amanda "Mindy" Hammond


Jag har små bläddrat i den kollat bilder och lite sånt,
Jag fick tårar i ögonen av texten och jag blev chockad av bilderna :p

Så här se Richard hammond ut idag.


Så här såg han ut när han gick på collage, het enligt mig ;)
(fotad med min mobil i boken, därför den dåliga kvalitén.)

För er som är intresserade av boken så är de alltså en självbiorgaf av Richard Hammond, men delar i den har även hans fru Amanda Hammond skrivit.
Detta är vad som står på baksidan (översatt till svenska så kanske inte är helt 100% rätt, då jag är den som översatt det)

Richard Hammond var adrenalin beroende långt innan han började jobba hos Top Gear. Från den lilla pojken som stilade med sin cykel till tonåringen som attraherades av snabb fart, han jobbade sedan innom radio innan han uppgraderades till tv. Det var medans de filmade in för Top Gear då Hammond körde en Jet-Powered Dragster i en hastighet över 300mph, som en däck exploderade och bilen kraschar och Hammond hamnar i kampen mellan liv och död med en svår hjärnskada.

On The Edge är Hammonds berättelse om livet innan och efter olyckan. Hans fru Mindy berättar om de hemska timmarna och dagarna av väntan att han äntligen vaknar ur koman. Mindy och Richard hjälps sedan åt att skreva om hur de hjälptes åt som en familj att få Richard att återhemta sig till sitt normala jag igen efter den hemska kraschen!


Jag vet i alla fall att jag nästan kommer läsa boken non-stop de sista dagarna på sportlovet ;)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0