Sista lugna dagen!

Idag är det sista dagen i lugn och ro sen i morgon klockan sju börjar slit jobbet igen!

Innan de så måste jag ju bara berätta vad som hände en dag på jobbet.

eftersom förra veckan var ganska lugn så fick jag uppgiften at städa, damsuga och torka efter att pappa hade borrat och satt upp taklister.
Jag gjorde det och gick i min egna värd,
När jag började städa i ett litet rum så var de inge speciellt med det, sen satte jag igång damsugarn och de låter som ett monster som skriker och morrar, låt oss säga att du hör inget annat än damsugarn.

Denna dag kunde det ha slutat illa.
För när jag stängde av damsugarn så hör jag att larmet går, barndlarmet!

Först blir jag chockad, jag stanna upp och tänkte om pappa hade sagt nå om ett test idag eftersom att byggnaden är helt ny, men nej inte vad jag mindes.
Så jag skyndar mig ut och möter pappa i korridoren.
Han är lika chockad som jag så vi ställer oss i mitten av byggnaden där man kunde se alla våningar och alla som jobbar där stod och lutade sig ut precis som vi ingen visste vad som hände.

Men pappa tog de säkra före de osäkra och ringde dem andra och vi möttes utan för där vi möter en elektriker.
Han berättar att de råka klippa en kabel och av nå säkerhets skäl så gick då larmet.
Ingen fara skedd.

Förutom att hissarna lägger av och vi alla var beroende av dem, så det blev en timmes rast för att vähnta på dem men det var bara skönt :)

Dock lite synd att de inte var en liten brand så en sexig brandman kunde komma ;)
I have a thing for firefighters (A)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0