Förklaring pågår!

Okej, nu ska jag försöka förklara min sitts här.
Det kan bli rörigt men försök att hänga med.

Som jag skrivit tidigare på bloggen så bor vi 5 bersoner i en 3:a
Pappa, jag, Pappas sambo Eva, Evas son och Sonens flickvän.

Jag bor i vardagsrummet och paren har varsit rum.

Jag går runt hela dagarna och är förbannad för att jag som är kännsligast mot ljud inte har en dörr att stänga om mig, då han som har ett rum inte behöver de då han bara sover där och annars rummlar i köket.

Flera gånger har jag sagt, "Kan vi inte byta, så jag får rummet"
Och varje gång har jag fått svaret, Nej, tänk på koncekvenserna, eller nej han blir bara sur då!

Men jag då?
Jag ska gå runt och vara sur hela tiden för att jag inte har rummet.
Visst då är det alltid någon som är sur vilketsom,

Men jag förtjänar bättre då jag måste plugga för att få jobb och jag faktiskt försöker kämpa mig fram i skolan,
Som vissa andra har lovat att göra men som han inte alls håller.

Vem förtjänar då det bästa,
Den som är ärlig och kämpar,
Eller den som skolkar och ljuger?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0