What's eating Gilbert Grape (1993)

Jag tror det nu är ungefär ett år sen då jag fick höra om denna film.
Min mamma berättade om den och hon sa hur himmla bra den var, jag tror Gilbert Grape är en av hennes favorit filmer, och jag förstår varför!
Filmen är verkligen ett måste att se!!

Den är helt underbart vacker och dramatiskt bra.
Det är tackvare denna film som namnet Leonardo DiCaprio är så känt idag. Leo spelar rollen som förståndshandikapad helt lysande bra och man förstår inte fören man sätt denna film vart han fått sin talang ifrån.

Gilbert Grape (Jhonny Depp) bor i den lilla staden Endora med sin familj, hans överviktiga mor, hans två systrar Amy och Ellen och även hans förståndshandikapade bror Arnie (Leonardo DiCaprio). Gilbert har varit som en far för familjen efter att deras riktiga far hängde sig i källaren. Efter den kvällen har deras mor Bonnie aldrig lämnat hemmet. När Gilbert träffar camparen Becky (Juliette Lewis) så får han problem med att ta hand om sin familj samtidigt som han vill vara med Becky.
Kommer familjen få ett lyckligt slut eller kommer allting bli sämre?

Kolla in slutet och se vad du själv tycker, var det bäst så, eller kunde det slutat bättre?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0