The Twilight Saga: New Moon (2009)

Twilight hit och Twilight dit, allt detta tjat om film serien Twiligt har gjort det uttjatat och gör därför filmen dålig, innan man ens sätt den.

Innan jag såg filmen Twiligt den första alltså så hade jag hört hur bra den skulle vara och att Bellas och Edwards kärlek var så himmla vacker, men när jag väl såg den så var jag så himmla besviken för att allt verkade så himmla uppgjort skådespeleriet var så falskt att jag inte kunde leva mig in i vad karaktärerna kände. Men filmen var endå helt okej.

Men nu när jag sätt uppföljaren New Moon så har mitt lilla hopp för Twilight slocknat. Förlåt till alla fan av filmen men Kristen Stewart är så himmla dålig för rollen för Bella att hela filmen förstörs, Robert Pattinson kan jag leva mig in i, han tror jag på men Kristen...Nej det går bara inte.

För alla som läst boken varnar jag att de kommer bli besvikna.
För er andra så borde ni se filmen för att den är känd, inte för att den är bra!



En vampyrs och en varulvens kärlek till samma människa skapar problem.
Men när Bella Swan (Kristen Stewart) bli lämnad av sin älskade vampyr Edward Cullen (Robert Pattinson), blir det frittfram för varulven Jacob Black (Taylor Lautner) att sträva efter henne. Bella väljer att bara vara vän med Jakob men han ger inte upp. Enda gången som Bella får se sin älskade är när hon har en adrenalin-kick hon ger sig ut på äventur, åker kross och hoppar från en klippa, bara för att få se Edward.

Edward tror att Bella är död och ser därför ingen mening med livet så han tänker nu ge sig ut på gatan, i solensken och visa sitt riktiga jag, så människan dödar honom.
Kommer Bella få reda på detta i tid och rädda honom? Eller kommer hennes älskade försvinna ur hennes liv för evigt?





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0