1408

Denna film har jag sätt flera gånger förut, men ändå hoppas jag till när mannen med yxan kommer.
Jag rekomenderar verkligen denna film då man inte tröttnar på den.
Den är inte läskig så man får mardrömmar utan det är mer *Pang*-efekter i den.
Värkligen värd att se, första gången eller om du sätt den innan, Se den!

Författaren Mike Enslin (John Cusack) åker runt i landet för att hitta ett ställe som spökar.
Han får ett vykort utan avsändare om ett rum på hotellet Dolphin, rum 1408.
Han anländer till hotelet och vill boka rummet, men ägaren vägrar ge han nyckeln.
Gerald Olin (Samuel L. Jackson) säger att det varit sammanlagt 56 mord just i detta rum, och alla har dött inom en timme efter de stigit in i rummet. Mike ger inte upp, utan får nyckeln tillslut.
Konstiga saker börjar hända i rum 1408 små saker som choklad på sängen, vikt toapapper och en radio som går igång självmant, till att se sin far sitta i badrummet och höra sin döda dotter prata med honom. 
Att bli galen och försöka överleva på samma gång är inte enkelt, inte ens för författaren Mike Enslin.
Vem vinner Mike eller Rummet!?


Denna film har två slut, och de slutet jag gillar mest, verkar vara ovanligast.
Ett slut då Mike vinner,
Och ett slut då Rummet vinner,
Vilket slut kommer du se?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0