President: "Ge homosexuella livstidsstraff!"

Denna artikel läste jag i Metro i går.

Livstids fängelse för homosexuella. Dödsstraff för "grov homosexualitet". Det kan bli verklighet i Uganda.

Omvärlden rasar mot lagförslag, som landets parlament nu har att ta ställning till. 
När medlemsländerna i Samväldet möttes i helgen fick Uganda utstå hård kretik. Men presedent Yoweri Museveni, vars familj bodde i Göteborg under 1980-talet när han var gerillaledare, anser att hårdare lagar behövs. 
För två veckor sedan beskyllde han europeiska homosexuella för att "rekrytera i Afrika" när han mötte studenter, rapporterar tidningen Daily Monitor.
Men lagföslaget kritiseras även på hemmaplan. 
Advokaten Ladislaus Rwakafuuzi säger till tidningen att lagen inte är konstruktionsenlig.
Enligt det nya lagförslaget ska livstids fängelse kunna utdömas för homosexuella - och dösstraff för "grov homosexualitet", det vill säga när den dömda är HIVsmittad. 
Även hetrosexuella ska kunna straffas om lagen blir verklighet: Det riskerar tre års fängelse om de inte anmäler homosexuella och sju års fängelse om de tar ställning för homosexuella! 

Metro, Patrik Ekstrand


Jag fattar att det finns homofober där ute, för det ska alltid finnas någon som stör sig på någon annans livsstil, men att faktiskt vilja inprincip utrota homosexulla är tamefan att över driva. När jag läste denna artikel gapade jag bara, jag fattar inte att han ens vågar säga nått så korkat och diskriminerande som detta till resten av världen han borde verkligen skämmas!


Kommentarer
Postat av: Me...

Det är helt störrt!!!... Hoppas inte att det går igenom!!! snacka om diskriminering!

2009-12-03 @ 08:55:24
URL: http://feykir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0