Inspector Gadget (1999)

Denna film såg jag första gången när den var ny, tror till och med jag såg den när den gick på tv då. Jag 6 år ochjag älskade den. Dock tror jag om jag inte minns fel att jag tyckte den var sårlig, men det tycker jag inte idag :p
Grymt rolig film, det är skämt och överdrivenheter från början till slut.
Även fast det är en Disney film så är det bara ett måste att se, Barn som vuxna.
Dock om ni tycker denna är bra, så tycker jag inte att två är ens i närheten av lika bra som denna!

Filmen handlar om säkerhetsvakten John Brown (Matthew Broderick) som är med i en bilolycka då han ska styla för hans dröm tjej proffessorn Brenda (Joely Fisher). Med helkrops gips ligger Brown på sjukhuset och det är då som Brenda får en idé att göra han till Gadget, en människa med massa olika robot funktioner.
Detta leder till att en man vid namn Sanford "the Claw" Scolex (Rupert Everett) för höra om gadget chipet som styr hela Browns kropp och han vill nu ha det, men det är upp till Gadget att stoppa honom.
Kommar han lyckas slåss mot sig själv, en kopia av Inspector Gadget som Sanford byggt, RoboGadget?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0