Lite om mig själv (svenska läxa)

Mitt framtida jag

Ja, vem är då jag?
Jag är en sprallig men blyg tjej som har båda mina bra och dåliga dagar. Jag håller själv på att hitta mig själv så jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva mig, men jag ska göra mitt bästa.
Jag är bisexuell men har aldrig direkt varit med en kille så jag är inte helt hundra procentig på om jag verkligen är bi.
Efter att mina föräldrar skillde sig när jag gick i trean så har jag bytt skola och boende nästan varje år. När jag gick i nian så träffade pappa hans nuvarande tjej Eva, jag tror och hoppas verkligen att dem håller ihop nu så jag slipper flytta nå mer och för att pappa är lycklig med henne.
Jag och pappa har sen ett år tillbaka bott i Eva’s lägenhet i Åkersberga, så förhoppningsvis kommer vi inte göra någon stor boende förändring, som att flytta till en annan ort. Under en star framtid vet jag dock att vi kommer flytta till en större lägenhet eller radhus,  för att jag nu bor i vårat vardagsrum, men denna flytt kommer ske inom Åkersberga.
På fritiden gör jag inte så mycket annat än att blogga, lyssna på musik och nu när skolan börjar så kommer jag troligen lägga lite tid av min fritid på att plugga. Jag hoppas att när jag gått i fina klassen M1a ett tag till så kommer jag ha underbara vänner som jag kan umgås med efter skolan.

Den 20 Augusti i år så förändrades mitt liv.
Denna dag för första gymnasie dagen, första dagen som jag fick träffa mina klasskamrater och en del lärare på Täby enskilda gymnasiumet. När jag kom dit så hade jag inga förväntningar alls, jag trodde bara att jag skulle känna mig väldrigt ensam då jag inte är nå bra med nya människor, men allt blev precis tvärt om. Jag öppnade upp mig och pratade med så många jag bara kunde för när jag går ut ur denna skola vill jag vara den glada sociala tjejen, inte den blyga som egentligen vet och vill så mycket mer än hon vågar säga.
Personligen så vet jag att Jag kommer få fler vänner i denna skola, denna klass än jag någonsin, i alla mina fem tidigare skolor haft, tillsammans.
Det är var jag verkligen vill uppnå av min tid här på ”TEG”.

Svenska är inte mitt starka ämne.
Svenska är så klart att man ska kunna om man bor i sverige, du ska kunna läsa, skriva och tala. De tre enkla punkterna kan jag, men att läsa högt för någon eller stå framför en grupp, det går inte alls, jag har scenskräck och det kommer att vara svårt för mig att komma upp från de mörkeret. Den stora anledningen till detta är för att jag har tryckt ner mig själv så himmla länge, jag klandrade mig själv för mina föräldrars skillsmässa och jag tycker inte att jag är bra på någonting. Så om det är någon i Svenska som jag behöver hjälp med så är det att klara av att visa vad jag kan och stå inför en grupp och berätta eller läsa någonting.
Ensak med svenskan som jag gillar är att skriva, då jag bloggar när jag är hemma så gillar jag verkligen att skriva, men jag måste ersänna att det är mycket eklare för mig att arbeta, konsentera mig och få idéer om jag skriver på en dator, varför vet jag inte, det är bara så.

Jag har många drömma.
Min största dröm är, att när jag springer ner från tarappan på min student dag så ska jag ha extrajobb på radio huset i Stockholm, som assistent eller vad som hälst, jag älskar verkligen radio. Medan jag jobbar med ett mindre arbete på radiohuset så ska jag samtigit plugga vidare för att en dag nå upp till min alldra största dröm som är att en dag, så ska jag ha ett eget radio program där jag kan spela musik som jag gillar och som jag vet att andra gillar, men som aldrig gå på radio.
En till dröm som jag har förstått är för svårt för mig att uppnå är att jag vill bli musikproducent. Jag vill jobba med musik, skriva mina egna låtar, men jag kan inte sjunga, så jag tyckte musikprodusent passade bra.
Den finaste drömmen jag har och kanske den enklaste är att när jag går ut gymnasiet så vill jag att mina vänner ska följa mig genom mitt liv och göra mig lycklig genom att hålla kontakten med mig som jag kommer göra med dem.

Av:Caroline M1a

Jag tror inte detta kommer vara så bra, Men jag pallar fan inte göra det på nå annat sätt xD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0