Åkersberga o allt möjligt

idag så ska jag då ju åka till åkersberga men under dagen så hände det ju en massa först :P

På morgonen var det bara att slänga i sej frukosten, glömde klockan och vi skulle iväg till en doktor, han var skit trevlig och allt och det gick jätte bra, han skrev ut en medecin åt mej så min rygg ska lägga av så jag kanske kan sova bättre. Han mätte och höll på med min rygg och såg att jag hade en stel het i den och att jag behöver rönka den.
Han berättade oxå att mina knän var inflamerade och svullna och att han tyvärr inte kunde göra nått åt det förut att spruta kortison och det ville inte jag för det gör så fucking ont.

Sen bar vi iväg till oden plana där vi skulle ta prover och rönka ryggen, lungerna och brösten (av nån anledling :S)
När vi satt och väntade på våran tur till prv tagningen så kände jag hur hela jag började darra, hur jag fick en klump i halsen och magen, jag tänkte att snart gråter jag, jag hatar verkligen nålar och blodprov, fy fan säger jag bara.
Men jag fick en utlänsk kille han var skit duktig, han hittade ett blodkäl på en gång (de flesta får leta i 15 minuter efter ett)

När jag väl plågat mej igenom blogprovet så bar det av till rönken.
Först så skulle jag rönka lungerna och då skulle jag ju ta av halsbandet, men det ville inte låssna så han sa att jag kunde hålla upp det med hakan men då var det förkort så han med sina stora klumpiga fingrar fick hjälpa mej av med det, efter mycket om och men så gick det upp och vi kunde rönka mina lunger.
När jag var klar där var det bara att gå till nästa vänterum för att vänta på ryggrönken.
Efter ett tag så kom det en tant och sa att hon hade letat efter mej och att det var min tur.
Jag fick stå på en lift och dom tog massa bilder, sen kom det läskiga att dom skulle luta mej framåt :O dom tippa mej bara framåt för att rönka nedre sidan av min rygg och det var lite läskigt :P

Sen va rallt bra så jag satte mej på bussen på vägen till skolan.

När jag väl klev av på spånga station så kände jag hur klumpen i min mage bara växte och växte desto närmare skolan jag kom, fy fan.
Jag ville verkligen inte snacka med Kuratorn denna dag, så när jag kom till skolan så satte jag mej och höll tummarna på att hon skulle hålla sej på nedervåningen, och det gjorde hon som tur va :)

Ringde pappa lite senare om att jag tydligen hade missuppfattat en tid, Mamma hade sagt att jag bara skulle bo i åkersberga i 4-5 dagar, sen så sa hon att dom bara hittade en annan resa så det skulle bli 7 dagar, efter bedjande så gick pappas tjej Eva med på att jag kunde sova där i vardags rummet under den tiden, men sen idag fick jag reda på att det var två veckor som jag skulle bo hos henne, pappa svor som sjutton när han fick reda på detta och jag klandrar honom inte. Men i alla fall så sa jag att jag kankse kunde vara i MoM's hus själv, jag menar det finns mat och Dannes mamma bor ju nära och jag har hennes nummer, sen tjugo meter bort så har dom skit snälla grannar som jag varit hemma hos flera gånger, pappa sa att det var mamma som fick bestämma det för att det var hennes föräldrar, men jag vet vad mamma kommer säga, hon kommer bara säga att "Nej det får du inte, du får bo hos mej och antingen pändla eller så får du bli 'sjuk' den veckan" Men jag vill inte vara hos henne, jag orkar inte det.

Aja har märkt att jag har skrivit ganska långt nu så får se vad som händer, ska försöka blogga exakt varje dag nu :P

så har det så bra allihopa så kanske vi ses ikväll med, det vet man aldrig ;)

//Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0