Mamma, Pappa, kolla hit ett tag, läs detta!!

Jag kan inte kolla på familje filmer.
Att se dom vara så lyckliga, sitta vi ett och samma brod och äta middag skratta och va lyckliga.
Att se dom få beröm av sina föräldrar varje dag.
Att se dom få kramar och kärlek av deras syskon och förälder varje dag
Att se deras föräldrar våga stå upp framför dom och skäll på dom

önskar mina föräldrar skulle kunna göra detta
Mamma visar kärlek och ger beröm, men undrar om hon menar det eller om det bara är spel
Pappa kan inte visa kärlek, och han berömmer aldrig.
O mamma skäller på mej genom en dörr, men va ett tag sen nu
Pappa stänger in sej i sitt sovrum och skäller på mej där ifrån

Snälla, jag, som vilket annat barn som häslt, behöver kärlek, en kram då och då, regler, skäll och massa beröm.
Om vi inte får det så får ni oss att känna oss som om vi inte till hör familjen, snälla,
Jag vet att vi barn måste kämpa för det oxkså, och det är exakt vad jag ska göra nu.
Jag ska inte snacka en massa dumt om mamma, om jag inte har nå att säga om pappa och tvärt om, lika mycket värda.

En chans ¨på att visa en massa kärlek som om ingenting har hänt förut ska va så glad och framåt som mörkligt, svälja om jag vill säja nå dumt, prata ut saker som inte funkar oxå vidare.
Men om jag ska göra det så behöver ni, mamma o pappa göra samma sak för mej.
Jag vet att ni inte läser detta men, Sandra, om du läser detta visa gärna mamma
För nu är jag reda, jag kan ändra hela mej bara om vi blir en familj igen

Juste pappa, mamma, Sluta bråka så himmla mycket, det går bara ut över syrran o mej sen, det är vi som får höra er tjaffsa, och pappa sitter hela tiden och snackar skit om mamma och vem måste sitta och lyssna? Jo jag.
Jag orkar inte mera, så snälla försök åtminstonde:

1, Ge beröm och mena det
2, Ge en kram då och då
3, Ge kärlek
4, Sätt regler skäll om man inte följer dom, direkt till en inte genom en dörr, eller från ett annat rum
5, Försök att inte bråka med varandra, många föräldrar är faktist vänner efter dom skillt sej
6, Och det viktigaste just nu, Kämpa, kämpa för allting det är i alla fall vad jag ska göra

//Carry

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0