Kom upp från mörkret, Jag hjälper dej!

Jag tänkte skriva ett inlägg där du kan få lite tips om hur du får dej själv att må bättre under de svåra tiderna.
Det är olika från person till person, så ta inte allt så tungt, jag säger det som har funkat för mej så får ni testa det på er själva om ni vill.

Det finns en del grunder, och en av dom kan jag säga är att INTE skära sej,
Jag gjorde det och ångrar mej jätte mycket, har bara fula ärr nu och det är fel, jag menar det finns andra saker att göra.
Varje gång du får för dej att du ska skära, ställ dej och slå mot en vägg, sparka på nå, skrik gråt, det är kännslorna som ska ut inte smärtan.
Om du är en av de 'lugnare' personerna kan du testa att sätta dej ner och skriva av dej, jag vet att för mej har bloggen varit till stor hjälp.
Sen, hitta vänner, vänner som du litar på, prata med dem, och om du bara vill ha kontakt med dom och ingen annan säg det då. Jag sa inte det så mina vänner skickade det vidare till kuratorn, för en del funkar det, och för en del inte. För mej var det lite hit och dit.
ett till tips är ring till B.U.P, ett skit bra ställe, jag ska dit efter sommarlovet och prata om allt som har hänt, för att se till att jag stannar så possetiv som jag blivit.

Till de lite värre sakerna nu då.
För det första; tyck aldrig synd om dej själv, få inte andra att säga "naw va det är synd om dej." Det gör bara saken värre, du upptäcker vilken uppmärksamhet du får och då vill du ha mer, kanske ni inte ser nu men när du väl är ute ur det så kommer du säga "Ja så är det faktist"
Bara ett tips, hata mej inte för det.

Ni kan även göra som jag gör.
Skriv låttexter eller dikter om det, för det första är det kul att ha senare i livet och för det andra så brukar det funka att skriva av sej. MEN när du väl släpper pennan eller slutar skriva på data SLUTA DÅ TÄNKA PÅ DET! efter ni skrivit av er är det meningen att tankarna och kännslorna ska ligga i ett doc eller på papper och INTE i DEJ, kom ihåg det.

Som jag sa tidigare så kan ni öppna en blogg, se om nån annan läser den som har samma problem som du och så kan ni stötta varandra, sen är det faktist kul att läsa det, när du väl mår bra igen. Läs det INTE innan du mår bra, det får dej bara att inse hur dåligt du egentligen mår (enligt dej) så vänta tills du är 100% lycklig tills du läser det, jag läste mina dikter och en del inlägg på min blogg för ett tag sen och jag hamnade i tårar.

Jag är inte världens bästa på att skriva sånna här saker men jag hoppas det hjälpte lite ialla fall

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: 50% av mig

Mycket bra tankar

2008-06-16 @ 15:54:43
URL: http://50procentavmig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0