Varför Blundar Vi?

Jag såg på tv här om dagen om aid's galan, jag grät hur länge som hälst.
En kompis till mej har HIV, så jag vet hur hemskt det är.

Vi barn har inte så mycket pengar så vi bara kan skänka hur som hälst, men jag vet några som har det.
Kändisar, de köper massa kläder skor och bilar men har endå massa miljoner över,
Igenomsnitt så tjänar en kändis 50-60 Miljoner dollar om året, det är typ 350 miljoner kronor.

Här när vi får ett myggbett så säger vi, "Fan, det kliar så jag kan dö" Men i Afrika så är det att om du får ett myggbett där, så blir du riktigt sjuk, små barn ligger på sjukrum med högfeber och smärta och är nära döden medan vi lägger kylbalsam på och sen är det över.
Om vi skänkte pengar och skickade ner myggnät så skulle de små barnen slippa den smärtan, slippa döden.

I Usa så finns det inga undoms vård, det finns så mycket knark och miss handel att varannan timme dör ett barn av misshandel och vanvård. Oftast med alkohol eller knark in blandat.

I Afrika så Såg jag en familj, (på tv) som bestog av 4 pojkar den yngsta på 3 år och den älsta på 15, deras familj, alla i deras familj som de bodde med dog i aid's.
Jag är 15 om jag hade små syskon som jag skulle nu ta hand om, så skulle inte jag klara av att vara glad och visa dom hur bra livet är varje dag, Denna kille berättade att när hans bröder sov, det är då han gråter floder, bara för att inte visa det för sina syskon.
I Afrika så dör 2 stycken i aid's varje minut.

Det är hemskt men sant, om man läser det så här eller ser det på Tv så kasnke de inte låter så farligt, så jag tycker att om man ska göra en klass resa eller nå sånt så borde man åka till Afrika och se hur  bra vi har det igenfört med de där nere, Eller så borde vi åka till usa och kolla hur äcklig knark gör en.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har räknat "lite" fel 50-60 miljoner dollar är inte 40 miljarder kronor. Det är mellan 300-360 miljoner kronor!



1 miljard = 1000 miljoner

1 dollar = 6,09 kronor

2008-08-10 @ 14:08:46
Postat av: Me

Det finns enormt många ställen i USA där Knark och droger inte förekommer eller ytterst sällan!

2008-08-10 @ 17:34:28
URL: http://feykir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0